Welcome
Username:

Password:


Remember me

[ ]
[ ]
Chatbox
You must be logged in to post comments on this site - please either log in or if you are not registered click here to signup


jkallunki
27 Aug : 17:11
hyvin menee.. Kerho on ollut esillä monissa näyttelyissä.

Achti
04 Aug : 01:43
Kuis menee kerholla? Vissii hiljasta on?

rane
26 Jun : 05:02
Hyvää Juhannuksen jälkeistä aikaa, kaikille hengissä selvinneille...! :-)

jkallunki
24 Dec : 14:25
Hyvää joulua kaikille oldsmobilisteille!

veijo
16 Sep : 11:06
Moi!
olisko kellään 1965 f85 cutlass takalokasuojan reunoja korjaus kelposetkin käy

jkallunki
08 May : 16:47
Hei jos olet maksanut etkä ole vielä saanut pääsyä jäsenten osioon niin viestiä tai soittakaa allekirjoittaneelle!

Achti
30 Dec : 12:24
WANTED!!!
1968 Olds 98 oikeanpuolen takavalo (38 SAE STDB 68), on jotenkin se "lasi" päässyt aikoinaan sulamaan... Ja 2kpl peruutusvalon laseja (39A SAE R 66), molemmat rikki. 040-kasikaksviis9638

jkallunki
27 Dec : 17:39
Hei kaikki! Lehti myöhästyy niin että yritetään saada tammikuun puolella ilmestymään! uudet jäsenet yhteys sihteeriimme ja vanhat voi maksaa entiseen malliin lehestä löytyvillä ohjeilla oliko se nyt helmikuun loppuun mennessä..!

jkallunki
03 Nov : 18:31
outoa. mulla näytti että se oli auki membereille..

rane
02 Nov : 05:29
Pystyin nyt kirjoittamaan kommentin. :-)

AkiN
01 Nov : 20:40
avasin ton swäpin membereille, joko toimii?

AkiN
01 Nov : 20:32
mikä ropleema?

jkallunki
01 Nov : 18:40
Toivottavasti Aki ehtii kahtoa joku päivä missä mättää itse en keksi mikä on..

jkallunki
01 Nov : 18:35
Hoi hemmetti jokkkii buki..

Achti
30 Oct : 19:01
Girdlejä löytyy nyt myös pikkulohkoon, sitoo neljä pukkia. 80e+postit.


Select Language


Forums
Oldsmobile Club of Finland ry :: Forums :: Galleria
<< Previous thread | Next thread >>   

Olds Cutlass Supreme 1969 350+350

Go to page   <<      
Author Post
slade69
Mon Jul 10 2017, 12:05pm
[ Senior Member ]
Registered Member #27783
Joined: Mon May 26 2014, 11:12pm
Posts: 131
Aloitin kuvapalvelimen vaihtohomman. Kokeillaan aijaata. En haluaisi vielä siirtyä maksulliseen. Vaikka voi olla, että ilmaiset katoaa yksi kerrallaan.
Back to top
slade69
Wed Jul 12 2017, 11:53am
[ Senior Member ]
Registered Member #27783
Joined: Mon May 26 2014, 11:12pm
Posts: 131
Auto on tällä hetkellä nipussa. Ensistartit on otettu, oli aika jännä hetki! Oli tarkoitus laittaa tämä Holley 600 vakuumilla, mutta sen kanssa kohtasin ongelmia. Jotta vehje kävi tyhjäkäyntiä, oli kaasuläppiä avattava niin paljon, että bensa ei enää tullutkaan tyhjäkäyntipiiristä, vaan ns, transition-sloteista, eli välialueen piiriltä. Seosruuvien kääntely ei vaikuttanut mitään. Kaamea kuollut kohta n. 2500 rpm. Tähän ratkaisuna olisi voinut koitaa porata kaasuläppiin reikiä, mutta en jaksanut moiseen ruveta, koska ko. kaasarin säädettävyys osoittautui olevan surkea. Ei vaihdettavia "bleedejä" eikä toisiosuuttimia.
Hommasin Street Demon 750:sen. Suoraan laatikosta asennettuna pelaa melko hyvin, käy jopa tyhjää koskematta mihinkään! Lamdojen asennus menossa, että pääsee säätämään, kalibrointikitti tilauksessa.
Äänenvaimentajat menee vaihtoon. Simonssit pitää liikaa möykkää. Tilalle Magnaflow kammiot, vaikken niistä pidäkään. Kait rupee ikä painaan kun haluaa hiljasemman

Takajouset menee vielä vaihtoon, -1"BMR:t on liian korkeat.

Ja onhan siinä vielä kaikkee.... Öljynsuodattimen jalka tihkuu öljyä. Paljon kaikkea säätöä ennenkuin on mieleinen.
Back to top
slade69
Sun Aug 06 2017, 08:27pm
[ Senior Member ]
Registered Member #27783
Joined: Mon May 26 2014, 11:12pm
Posts: 131
Jarrujen kanssa on ollut enemmän hommaa kuin olisi toivonut. Osoittautui nimittäin, että SSBC:n kitissä tullut jarrutehostin on 2 tuumaa pienempi kuin vakio. Se yhdistettynä tosiseikkaan, että moottori ei nykykuosissa tuota yhtä paljoa alipainetta kuin vakio, oli lopputuloksena surkeat jarrut. Aloin selvittämään, millaiset jarrut on ollut esim. -70 W-30 Cutlasissa, joissa oli 328° nokka, eikä varmasti alipainetta nimeksikään. Niissä oli edessä levyt, takana rummut, eikä lainkaan tehostinta! Pääsylinteri oli 1". SSBC:n sarjassa pääsylinteri on 1 1/8". Tästä kaikesta päättelin tarvitsevani pienemmän pääsylinterin. Hommasin saman tien kevyen Wilwoodin orkkistyylisen valurautamöykyn sijaan. Se painaa noin neljänneksen alkuperäisestä. Tällä muutoksella jarruista tuli ok.
BMR -1" takajousien osoittauduttua liian korkeiksi korvasin ne saman valmistajan -2" jousilla. Nyt ajokorkeus on mieleinen, mutta iskarit liian pitkät jousiin nähden. Pitää talvella muuttaa iskareitten alakiinnikettä 1" alaspäin.
Muutama kuva katsastuksen jälkeen, leima tuli!








Back to top
rane
Fri Aug 18 2017, 06:50am
[ 307 Member ]
Registered Member #22
Joined: Sat Dec 03 2011, 06:38pm
Posts: 148
On se vaan hieno!
Back to top
slade69
Mon Aug 21 2017, 10:27am
[ Senior Member ]
Registered Member #27783
Joined: Mon May 26 2014, 11:12pm
Posts: 131
Kiitti Rane!

Linnacruisingissakin oltiin mukana koko lauantain kattaus, päätäpahtuma, letka-ajo, etkot sekä iltariennot, mukavaa oli! Tulipa letkassa testattua myös moottorin mahdollista ylikuumenemista, jota ei onneksi tapahtunut, siinä ne tapitti 90°C vakaasti!

No joo, myönnetään, että camberit edessä ehkä on vähän turhan agressiiviset

https://makejalava.kuvat.fi/kuvat/Linna+Cruising+2017/IMG_5476.JPG

https://makejalava.kuvat.fi/kuvat/Linna+Cruising+2017/IMG_4841.JPG

https://makejalava.kuvat.fi/kuvat/Linna+Cruising+2017/IMG_4840.JPG

Back to top
rane
Wed Sep 06 2017, 12:26am
[ 307 Member ]
Registered Member #22
Joined: Sat Dec 03 2011, 06:38pm
Posts: 148
Linkeissä ei ollut mitään...?
Not Found

The requested URL /e107_plugins/forum/hyperlink was not found on this server.
Back to top
slade69
Mon Sep 11 2017, 11:19am
[ Senior Member ]
Registered Member #27783
Joined: Mon May 26 2014, 11:12pm
Posts: 131
Jostain syystä ei näköjään toimi noi linkit. Kopioi copy-pastella selaimen osoiteriville niin toimii. Siellä on muutenkin mahtava määrä kuvia Linna-Cruisingista.
Back to top
slade69
Wed Oct 31 2018, 05:31pm
[ Senior Member ]
Registered Member #27783
Joined: Mon May 26 2014, 11:12pm
Posts: 131
Nyt kun tuolla projektimoottorilla alkaa olemaan jo vähän maileja, voi tehdä jonkunlaista yhteenvetoa:
- Se on pysynyt nipussa, ei ole tarvinnut avata ainakaan vielä
- Nyt kun säätöjä on tehty, voidaan sanoa virityksen jopa onnistuneen, ihan takapuolituntumalla voimaa on reeeiiilusti enemmän kuin ennen.
- Se tuntuu jopa "viritetymmältä" kuin tällä nokalla olisin kuvitellut, siis positiivisessa mielessä, tyhjäkäynti on sopivan hörsköttävä eli ei kuulosta vakiolta.
- Compin hyd. rullanostimista kuulee kaikenlaista juttua. Mulla toiminut tosihyvin. Asensin pienemmällä preloadilla kun ohjeessa oli (laitoin puoli, kun ohje oli 1 kierros).
- Harland Sharpin rullakeinut, ei pahaa sanottavaa.
- Alavääntöa riittää kuitenkin niin, ettei vakioturbiinin käyttäminen tuota ongelmia. Varmaan se olisi vartilla nopeampi korkeamman stallin turbiinilla, mutta sillä ei ole minulle merkitystä, tällä cruisingkin sujuu suht. mukavasti.
- Tasapainotus on onnistunut hienosti,moottori täristää ajossa vähemmän kuin vakiona(tyhjäkäynnillä toki enemmän), kiitokset Sporttiauton suuntaan.
- Peltisarjat on kestäneet vaikka on omatekoiset. Eivät ole alkaneet vuotamaan, vaikkei laipan ja kannen välissä ole tiivisteitä lainkaan.Janne's Garagen laipat on kyllä hyvät!
- Öljyn "hikoilua" tiivisteiden kohdalta alkoi ilmetä. Muutin huohotussysteemin vakioksi niin hikoilu loppui tai ainakin paheneminen pysähtyi.
- Sytkän säädöt on muuten ok, tyhjäkäynnillä n.15° ja täys ennakko n.36° toimii hyvin, mutta kuumana startatessa potkii vastaan. Tähän en ole vielä lääkettä saanut aikaiseksi. Tars koittaa rakentaa systeemi, että sytkävirta päälle vasta sit kun startti pyörittää jo.
- Öljynpaineet kuumalla koneella tyhjäkäynnillä 2-3bar, ajokierroksilla n. 5bar. 10/40 öljyllä.
- Street Demon kaasarista kuulee monenlaisia mielipiteitä Esson baari -keskusteluissa. Minä olen ollut siihen tyytyväinen, se toimii niinkuin sen kuuluukin. Tykkään siitä, että kaasupolkimessa selvästi tuntee sen kun mennään toisiolle.
- Ei vie mitenkään poskettomasti bensaa cruisatessa. Tai no prius-mies varmaan pyörtyisi, mutta suhteellisesti ottaen
- Edelbrokin kansista ei pahaa sanottavaa. Hyvin toimii stroukatussa pikkulohkossakin.
- RPM 7111 imusarja, ei pahaa sanottavaa, alavääntöäkin on, eikä "kuole" niin alhaalla kuin perus-performeri.

Tarvii miettiä tälle talvelle kohtuullinen "to do -lista". Viime talvena kun ei tullu tehtyä tälle juur mitään. Muutamia "lastentauteja" olisi korjattavana, niistä myöhemmin.
Back to top
Go to page   <<      

Moderators: AkiN, jkallunki, Kylanmies, Achti

Jump:     Back to top

Powered by e107 Forum System
Online
Guests: 21
Members: 0
On this page: 1
Members: 149, Newest: 88
Linkit

Käyttäjät suosittelevat:
Rocket Racing Performance
Ralliosia viritykseen
Dick Miller Racing
Dick Millerin virityspaja
Mondello Performance Products
Olds guru Joe Mondellon kauppa. Ralliosia+hyvä asiakaspalvelu!
Olds Performance Products
Rallivaraosia ja vaikka valmiita moottoreita
Summit Racing
Osia jokalähtöön, vakioo ja rallimpaa. Helppo verkkokauppa, chat neuvonta jos on tarpeen sekä maksaminen!
Latest Forum Posts
Posted by slade69
Nyt kun tuolla projektimoottorilla alkaa olemaan j[more ...]
31 Oct : 17:31

Posted by rane
+Ruoste ja muut kosmeettiset viat korjattu... :p +[more ...]
14 Oct : 02:04

Posted by rane
Vikoja korjailtu... !shy +Ilmastointi toimii, näp[more ...]
26 Jun : 05:19

Posted by rane
Toimii taas..! 8) Ei muuta kuin hellästi paineilm[more ...]
26 Jun : 05:01

Posted by rane
Minulle liian monimutkainen kampe, eikä sinne pääs[more ...]
31 May : 01:32

Posted by jkallunki
On kyllä aika mielenkiintoisen näköinen kampe.. :D
26 May : 10:17

Posted by rane
Talven jälkeen sain ilmastoinnin kompuran vaihdate[more ...]
17 May : 19:17

Posted by aino1984
Olemme tulevana viikonloppuna 14-15.4-18 pirkkahal[more ...]
11 Apr : 18:12

Posted by sylvesteri
Achtilla on näköjään niin keskellä kuin vain voi o[more ...]
04 Mar : 12:31

Posted by Achti
En saanut keskemmälle vaikka kuinka yritti... !lo[more ...]
26 Feb : 17:20

This site is powered by e107, which is released under the terms of the GNU GPL License.