Welcome
Username:

Password:


Remember me

[ ]
[ ]
Chatbox
You must be logged in to post comments on this site - please either log in or if you are not registered click here to signup


veijo
16 Sep : 11:06
Moi!
olisko kellään 1965 f85 cutlass takalokasuojan reunoja korjaus kelposetkin käy

jkallunki
08 May : 16:47
Hei jos olet maksanut etkä ole vielä saanut pääsyä jäsenten osioon niin viestiä tai soittakaa allekirjoittaneelle!

Achti
30 Dec : 12:24
WANTED!!!
1968 Olds 98 oikeanpuolen takavalo (38 SAE STDB 68), on jotenkin se "lasi" päässyt aikoinaan sulamaan... Ja 2kpl peruutusvalon laseja (39A SAE R 66), molemmat rikki. 040-kasikaksviis9638

jkallunki
27 Dec : 17:39
Hei kaikki! Lehti myöhästyy niin että yritetään saada tammikuun puolella ilmestymään! uudet jäsenet yhteys sihteeriimme ja vanhat voi maksaa entiseen malliin lehestä löytyvillä ohjeilla oliko se nyt helmikuun loppuun mennessä..!

jkallunki
03 Nov : 18:31
outoa. mulla näytti että se oli auki membereille..

rane
02 Nov : 05:29
Pystyin nyt kirjoittamaan kommentin. :-)

AkiN
01 Nov : 20:40
avasin ton swäpin membereille, joko toimii?

AkiN
01 Nov : 20:32
mikä ropleema?

jkallunki
01 Nov : 18:40
Toivottavasti Aki ehtii kahtoa joku päivä missä mättää itse en keksi mikä on..

jkallunki
01 Nov : 18:35
Hoi hemmetti jokkkii buki..

Achti
30 Oct : 19:01
Girdlejä löytyy nyt myös pikkulohkoon, sitoo neljä pukkia. 80e+postit.

Achti
30 Oct : 19:00
Myyntiosio ei toimi/ainakaan ei voi kirjotella mitään...

jkallunki
18 Oct : 18:22
Tää sivusto tullee toimimaan niin kui ennenkin. joko pystyt kirjoittamaan osioihin? täytyy kattoa mikä vikaa jos et pysty?

rane
17 Oct : 05:09
Minen naamakirjaan liity!

jkallunki
11 Oct : 17:02
ja Clubi on tauolla vielä vuoden vaihteeseen jolloin kaikki jotka maksaa niin pääsee sitten uusiin osioihin.


Select Language


Forums
Oldsmobile Club of Finland ry :: Forums :: Galleria
<< Previous thread | Next thread >>   

1965 Cutlass

Author Post
65-Cutlass
Tue May 02 2017, 07:14pm Print View
[ Junior Member ]
Registered Member #135
Joined: Sat Feb 18 2012, 10:47pm
Posts: 11
Tässä kuva tältä vapulta. 10 vuotta sitten ostin auton ajokuntoisena mutta leimaamatta. Ollut alunperin valkoinen ja lääkefirma pfizer oy:n entinen edustusauto. Alunperin 330+3spd manuaali. Nyt tekniikaksi tulossa kutiteltu 455 ja tremecin tko 600 5-v manuaali.

Autosta käyty kaikki läpi, kori otettu pois rungolta ja käyty läpi, runko boksattu ja uusittu uretaani puslat, iskarit, levyjarrut vaihdettu rumpujen tilalle, nopea ohjaus ym mukavaa. Loppukesästä vois päästä omalla pihalla ajelemaan.

Istuinten verhoilut ja takapuskuri on vielä hankinta listalla, sekä taka-akselille suunnitteilla säädettävät tukivarret ja taka vakaaja.

Jos jolla kulla on ylimääräisenä kylkilistoja, takavalojen väliin tulevaa panelia, tai takapuskuria, tarjotkoon ihmeessä 050 5385146










[ Edited Tue May 02 2017, 07:15pm ]
Back to top
slade69
Wed May 03 2017, 01:34pm
[ Senior Member ]
Registered Member #27783
Joined: Mon May 26 2014, 11:12pm
Posts: 130
Hieno auto! Uskomaton työmäärä tehtynä, "frame off"-tyyppinen homma ei ole mikään pikkujuttu. Siinä käy melkein väkisin niin, että joka nippeli menee uusiksi; jarrulinjat, bensalinjat kaikki puslat ja nivelet, jouset, iskarit jne. jne. Hatunnosto tekijälle!!
Olisko tekniikasta enempää tarinaa/speksejä?
Back to top
65-Cutlass
Wed May 03 2017, 05:41pm
[ Junior Member ]
Registered Member #135
Joined: Sat Feb 18 2012, 10:47pm
Posts: 11
Tekniikasta:
455+0,03" ylikoko = 461cid
Speed pro takomännät
Eagle H profiili veivit
Liikkuvat sisäisesti painotettu
Girdle, eli runkopukkien yhdistäjä
Portatut C kannet 2,07" ja 1,68" venat. Virtas 0,55" 495hvn
Täysrulla keinuvipat
Lunati Woodoo rullanokka. 231/239 JA 0,571/0,587 0,50"nostolla
Procomp airgap imari. Myös performer ja torkkeri löytyy ja tehdään näillä testejä mikä olis paras.
750cfm tuplapumppu hollikka
Compcams tuplaratas jakopää
Hooker peltisarjat

Siinäpä mitä nyt äkikseltään mieleen juolahti. Tavoitteena olisi alhaalta + 6000rpm ja n. 500hv vetävä kone, jolla pystyisi lipumaan cruising letkassa ilman ongelmia.





[ Edited Wed May 03 2017, 05:42pm ]
Back to top
slade69
Thu May 04 2017, 03:56pm
[ Senior Member ]
Registered Member #27783
Joined: Mon May 26 2014, 11:12pm
Posts: 130
Jestas
Kuulostaa melkoiselta mahtimoottorilta. Nokka on senverran hurja, että ruttuja täytynee olla luokkaa 11:1 (pensalla)? Kuinka rakensit paljealueen, eli kuinka lähellä männät käy kantta yläkuolossa?

Ja jos saa udella, niin millaisiin laakerivälyksiin päädyit ja laitoitko mitään virtauksenrajoittimia öjlykanaviin?

Omassa pikkulohkoprojektissa ei sisäinen tasapainotus ollut realistista, vaikka mäntä/veivipari oli yli 300g alkuperaistä kevyempi. Raskasmetallia eli "mallorya" olisi tarvittu PALJON. Joten tyydyin ulkoiseen puntitukseen kuitenkin siten, että kaikki aineenpoisto tehtiin kampiakselista, ja dampperi ja vetolevy jätettiin "vakioiksi".
Back to top
65-Cutlass
Thu May 04 2017, 09:24pm
[ Junior Member ]
Registered Member #135
Joined: Sat Feb 18 2012, 10:47pm
Posts: 11
Dekeistä ajettiin0,8 ja 0,7mm siivut pois. Mäntä jää nyt n.0,2mm alle dekin. 0,03" pahveilla jää n. 1mm mäntä/ kansi välystä. Puristukset pitäis tosiaan saada +10,5:1 tasolle. Kansista pitää vielä mitata palotilat, niin osaa arvioida paljonko pitää höylätä.

KK ja Runko laakerivälystä tuli n.0,05-0,06mm.
Koneistamon kaveri nauroi trovaton kirjassa oleville välyksille. Totes että noilla 0,0035-0,004" välyksillä kesäkuumalla alkaa klonksutus kuulumaan... Tehtiin sitten tiukemmat.
Öljykanaviin en mitään restricktoreita laittanut, Oil is lifeblood, toteaa trovatokin kirjassaan.

Mulla keveni mäntä/veivipari vajaa 70gr, ilman malloryä meni mutta senverran piti limppuihin lisätä tavaraa, että neljästä männästä piti ottaa tavaraa, jotta kampi ei osu niihin.

Jos haluaa että 455 kestää huoletta 6000rpm, on sisäinen puntitus ainoa ratkaisu...vaikkakin se maksaa enemmän


[ Edited Thu May 04 2017, 09:27pm ]
Back to top
slade69
Fri May 05 2017, 11:57am
[ Senior Member ]
Registered Member #27783
Joined: Mon May 26 2014, 11:12pm
Posts: 130
Trovaton laakerivälysohjeet on tosiaan aika radikaalit. En minäkään uskaltanut niin isoja laittaa, mulla tuli 0,003" kaikki, runko sekä veivi. Vaikka luulis siellä amerikassa olevan lämpimiä kesäkelejä enempi kun meillä, ja silti trovato sanoo isoista laakerivälyksistä "there is no ill effect"....Herra tais sanoo ettei tee mitään oldsia alle 0,0035"?!? Silti suosittelee ohuita öljyjä.

Itsellä paljealue tuli 0,9mm, hurjalta se tuntuu, mutta kaiken tiedon mukaan pitäis riittää ja olla hyvä.

Tasapainotus eroaa sitten paljon 350/455. Taitaa olla niin, että niissä on vakiona samalla lailla puntitetut dampperi ja vetolevyt, eli suhteessa 350:ssä limpuista suurempi osuus on ulkopuolella.
Back to top
jkallunki
Mon May 08 2017, 04:43pm
[ 403 Oldsman ]

Joined: Mon Nov 28 2011, 04:56pm
Posts: 343
Meil on 455 trovaton välykset ja todella hyvin toimii 10-60 täyssyntettisillä..
Back to top
slade69
Tue May 09 2017, 09:55am
[ Senior Member ]
Registered Member #27783
Joined: Mon May 26 2014, 11:12pm
Posts: 130
Trovato on aika eri linjoilla Olds- koneiden alakerran (ja kyllä myös yläkerran) rakentamisen suhteen monen muun nimimiehen kanssa. BTR suosittelee isompia laakerivälyksiä kuin kukaan muu, mutta toisaalta pitää kiertokankien alapäiden sivuvälykset pienenä, joita muut taas avaa reilulla kädellä. Lisäksi BTR pienentää olds-koneista sen viimeisen, leveämmän runkolaakerikaulan välyksen samaksi muiden runkolaakereiden kanssa. Sehän on alun perin isompi kuin muissa.
BTR suosittelee aina Hi-vol öljypumppua, kun taas jotkut on sitä mieltä, että siitä voi olla jopa haittaa, kun se pumppaa ölypohjasta nopeammin öljyt yläkertaan, ja öljyn kertyminen yläkertaan on joidenkin lähteiden mukaan oldsien ongelma.
Muut suosittelee poikkeuksetta oil-restrictoreita eli rajoittimia ölykanaviin, BTR ei.
Kansien suhteen BTR on todennut, että virtauspenkki ei aina kerro totuutta. On eri asia mitata virtausta irtokannesta, kun todellisuudessa mäntä pumppaa sitä ilmaa, ja alipaine/paine "pumppaa" eikä pysy vakiona. Trovaton Olds koneet on monesti tehokkaampia kuin virtauspenkki antaisi olettaa.
Back to top

Moderators: AkiN, jkallunki, Kylanmies, Achti

Jump:     Back to top

Powered by e107 Forum System
Online
Guests: 9
Members: 0
On this page: 1
Members: 146, Newest: Väpsy
Linkit

Käyttäjät suosittelevat:
Rocket Racing Performance
Ralliosia viritykseen
Dick Miller Racing
Dick Millerin virityspaja
Mondello Performance Products
Olds guru Joe Mondellon kauppa. Ralliosia+hyvä asiakaspalvelu!
Olds Performance Products
Rallivaraosia ja vaikka valmiita moottoreita
Summit Racing
Osia jokalähtöön, vakioo ja rallimpaa. Helppo verkkokauppa, chat neuvonta jos on tarpeen sekä maksaminen!
Latest Forum Posts
Posted by sylvesteri
Tervehdys!Kerho kokoontui Teivon swapissa ja pääti[more ...]
15 Oct : 20:41

Posted by sylvesteri
Terve!Aikaistetaan kokouksen alkamisajankohtaa tun[more ...]
02 Oct : 19:19

Posted by sylvesteri
Tervehdys!!Syksy kolkuttelee ovella ja on jälleen [more ...]
27 Sep : 19:51

Posted by slade69
Jostain syystä ei näköjään toimi noi linkit. Kopio[more ...]
11 Sep : 11:19

Posted by rane
Linkeissä ei ollut mitään...? !shy Not FoundThe r[more ...]
06 Sep : 00:26

Posted by slade69
Kiitti Rane!Linnacruisingissakin oltiin mukana kok[more ...]
21 Aug : 10:27

Posted by rane
On se vaan hieno! !amazed
18 Aug : 06:50

Posted by slade69
Jarrujen kanssa on ollut enemmän hommaa kuin olisi[more ...]
06 Aug : 20:27

Posted by sylvesteri
Moi!Omalta kohdaltani Forssa on lepo lomareissun t[more ...]
27 Jul : 21:30

Posted by Marklin
Miltäs tilanne näyttää tämän vuoden osalta ?
27 Jul : 11:31

This site is powered by e107, which is released under the terms of the GNU GPL License.